مغزهای باهوش در زیر چادر است

زنان هندوستان با اینکه مسلمان نیستند، برای حفظ امنیت اصیل و ملی خودشان دارای حجاب هستند.

مظهر کامل زنان مترقی و مدبر و سیاست مدار شرق، خانم گاندی است؛ این شخص مسلمان و مورد احترام دنیا برای حفظ سنت خودش همیشه روسری بر سر داشت.

ادوارد باکوب، جهانگرد و طبیب آلمانی در مورد حجاب زن ایرانی می گوید: در بازار ایران به زنانی با چادر بر می خوریم که به هنگام صحبت کردن از طرز و کلام آنها می توان به مقام بلندشان پی برد. زنان ایرانی در خروج از منزل آزادی بسیاری دارند و با وجود جدار مستور خود بر همه امور اعمال نفوذ دارند، حتی در کارهای سیاسی.

در حال حاضر چشم زنان کشورهای حاشیه خلیج فارس به زنان ایرانی دوخته شده است که توانسته با حفظ هویت خود پله های ترقی را طی کند.

زن عفیف ایرانی امروز از حیث جسم و ظاهر خود در جامعه زندگی نمی کند، بلکه به یک شخص و منزلت خاصی دست یافته است؛ تا جایی که زنان ایرانی ما در نقش حجاب مهم هستند و زن های برجسته بحرینی که چشم هایشان به پیشرفت خانم های ایرانی بسته است، سعی می کنند خود را به جایگاه آنان نزدیک کنند.

بعد از انقلاب اسلامی ایران ذوق زنان ایرانی در حفظ حجاب شورانگیزتر شده و آنها می دانند که در انظار عمومی چگونه خود را حفظ کنند و در خلوت چگونه لباس بر تن کنند که به چشم آیند.

مسئله حجاب و عفاف در تمامی ادیان وجود داشته است؛ آماده کردن اجتماع برای به ثمر رسیدن فعالیت ها و بهره وری از افراد بدون توجه به جنسیت ها از نکات مشترک همه ادیان در زمینه حفظ حجاب است تا جایی که بعضی از بانوان یهودی تحت فشار فضای تجدد اروپا در قرن 19 برای شاخص نشدن به عنوان یک یهودی، حجاب خود را برداشته و با کلاه گیس سر خود را می پوشانند.

هر ملتی، هر مکتبی، هر دینی و هر اندیشه ای برای خود هویتی را معرفی می کند؛ اسلام هم برای مسلمان هویتی را معرفی می کند و بارزترین مشخصه هویتی زن مسلمان حجاب اوست.

دکتر شریعتی در پاسخ به سنتی بودن چادر می گوید چادر سنتی نیست پوششی است که انتخاب می کنند (چادر) برای برگشت به سنت قدیمی نسا، جلو افتادن از مدرنیسم است، این از مدرن شدن جلوتر است و این پوشش سنتی، ملی و تاریخی ماست.

امام خمینی نیز در مقوله حجاب می فرمودند: اسلام نمی خواهد که زن به عنوان یک شی و یک عروسک در دست ما باشد، اسلام می خواهد شخصیت زن حفظ شود و او را انسانی جدی و کارآمد بسازد.

منبع: حجاب ایران

/ 3 نظر / 49 بازدید
hamid

mazerat mikham ln harfetun k maghz bahoosh zire chador ya b estelah hamrah mibashad ba hejab، dalil elmie movassagh ham darin barash?

hamid

va soal badi in ke chera bayad range hejab ye range makruh ya haman meshki(siyah) bashe?????

hanid

ba salam mazerat mikham k dar in bab dir baratun manba moarefi mikonam k range meshki makruh mibashad..............chon manbae daghigho faramush karde budam.................lotfan dar in bare morajee shavad be ketabe حلیّة المتقین (علامه مجلسی)